Čo je to PATIENT FRIENDLY?
Predmet certifikácie
Predmetom certifikácie realizovanej Komorou je posúdenie, či poskytovateľ zdravotnej starostlivosti spĺňa kritéria na to, aby sme ho mohli označiť za zariadenie “PATIENT FRIENDLY“. Poskytovatelia, ktorí tieto kritéria spĺňajú získajú certifikát, ktorí vo vzťahu k ich pacientom prezentuje ich kvalitu.
Pojem „kvalita“ má široký obsah. Nie je to len odborná zručnosť zdravotníckeho personálu, ale aj celkové nastavenie komunikácie s pacientom, dodržiavanie etických a právnych zásad vo vzťahu k pacientovi, prepracovaný systém ochrany osobných údajov pacienta, správne vedenie zdravotnej dokumentácie. Takéto komplexné nastavenie fungovania poskytovateľa:
- eliminuje riziká pri výkone jeho činnosti
- je atraktívne pre pacientov, teda klientov poskytovateľa.
Úspešné certifikačné konanie je zavŕšené odovzdaním certifikátu “PATIENT FRIENDLY“ ktorým je poskytovateľ oprávnený označiť svoje zdravotnícke zariadenie.
« späť na Čo je to PATIENT FRIENDLY? »